به منظور اطمینان از امکان استفاده این موتورها با مبدل فرکانسی، محدوده ی کاری سیستم عایق CPLS در حد مطلوبی برای افزایش طول عمر خدمات آن بهبود یافته است.
موتور CPLS قابهای 112، 132، 160، 200 و 250 میلیمتری را شامل می شود که در Stage هایی با گشتاور 95-2900Nm و سرعت های تا 10000rpm، تانک ها و یاتاقان های سرعت بالا استفاده می شوند.
موتور CPLS، ساختار جمع و جور با درجه حفاظت IP23 و تهویه مداوم مستقل از سرعت ماشین دارد. این ساختار امکان عملکرد مداوم را در سرعت های پایین تر فراهم می آورد.
موتور CPLS به دلیل سایز کوچک و عدم نیاز به نگهداری بالا، گزینه مناسبی برای استفاده در محیط های کوچک و محدود شده است. همچنین زمانی که نیاز است تا یک موتور القایی با مبدل فرکانسی را جایگزین یک ماشین DC کنیم ، CPLS انتخاب بسیار خوبی می باشد.
در موارد خاص، استفاده از رتور قفس سنجابی مسی و یا ورقه هایی با تلفات مغناطیسی کم در ماشین های سرعت بالا، این امکان را فراهم می آورد که تلفات الکتریکی را محدود کنیم و سایز موتورها را کاهش دهیم.
مطابق استاندارد، موتور CPLS نسبت سرعت 2:1 را در توان ثابت در کاربردهای حلقه باز و حلقه بسته فراهم می کند.
در ترکیب با یک سیستم توان ثابت، موتور CPLS رنج عملیاتی 4-6:1 را بدون نیاز به کاهش نرخ توان موتور یا درایو، ایجاد می کند.
طراحی انعطاف پذیر این موتور، امکانات زیادی برای نسخه استاندارد ایجاد کرده است مثل فیلتر پلی استر استاندارد و فیلتر احیا کننده ( regenerative ) Miovyl . این قابلیت تضمین می کند که موتور CPLS نه تنها در Driven Machine بلکه در محیط های دشوار (harsh) هم قابل استفاده است.
علاوه بر این ،می توان یک ترمز داخلی FCPL در انتهای موتور CPLS (بخشی که بدون درایو می باشد) نصب کرد که در مواقع اضطراری مانند ترمز دینامیکی عمل کند.
موتور CPLS با عملکرد بالا یکی از راهکارهای جدید از نوع سرعت متغیر است که توسط Leroy-Somer ارائه شده است.
مترجم: م زینالی
نکته: این خبر برای اولین بار در سایت های گروه فنی مهندسی اتوسیستم www.AutoSystem.ir منتشر شده است و هرگونه بازنشر آن بدون ذکر منبع و لینک به این سایت، ممنوع می باشد.